onsdag 22 september 2010

Om


man har slitit och arbetat hårt i hela sitt liv, jobbat hur mycket extratid som helst samt bytt skift eller snarare fortsatt sitt skift när någon var sjuk. Gjort sitt allra yttersta gånger 1000, har man inte rätt att få vara sjuk så länge man är det då? Har inte jag betalat skatt som alla andra så att jag också ska få ta del av det sk välfärdssamhället vi lever i?? Jag har givit och givit och nu när jag behöver få tillbaka något från samhället så är det tveksamt!
Haft ett viktigt möte med min närmsta chef och F-kassan idag. har förstått att jag har en fantastisk chef som har all förståelse för mig (vilket jag har förstått inte alltid är fallet för alla sjukskrivna) samt att om du inte behöver håll dig borta från F-kassan så mycket du bara kan!
Kom ihåg att om du blir sjuk, så har du 1 års tid på dig att bli frisk, sedan blir det knivigt! Har man dessutom som jag ett långvarigt utbrändhetssyndrom (ME) med många somatiska symtom så passa dig, något sådant finns egentligen inte enligt F-kassans regler.

Om jag får hjälp när jag behöver kanske jag kan återgå - på sikt - och fortsätta mitt yrkesliv!
Om det får ta den tid det måste få ta - låt det få göra det då! Jag önskar inget hellre att få arbeta men som jag har det nu kan jag bara planera någon timme hit eller dit. Vissa dagar orkar jag ingenting... andra dagar orkar jag ta en liten hundpromenad. Alla aktiviteter måste planeras, vila före och efter. Ständig infektionskänsla, värk i kroppen, trötthet, feberkänsla i kroppen. Symtomen är så många fler än jag orkar älta om... Känner mig som en urvriden disktrasa och varje gång man måste berätta om hur man mår öppnas såren ännu mer. De får aldrig tid att läka i lugn och ro....
Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar