fredag 16 september 2011

Walk a mile in my shoes....



...sedan kan du döma...

Började ju arbeta så sakta och lite i våras sedan en långvarig sjukskrivning.
Efter många års sökande framkom att jag har ME/Myalgisk encefalit som så ofta förväxlas med utmattning och utbrändhet. Läs gärna mer om detta på RME:s hemsida
Vissa dagar går det så bra att arbeta och jag orkar till och med vara trevlig och vaken på eftermiddagarna.
Andra dagar sover jag resterande dagen efter arbetet. Så trött att det inte går att hålla sig vaken, får ont i kroppen och lite mer halsont än vanligt.
Hjärnan stänger av och jag hittar inte ord och har svårt att fokusera. Måste planera alla aktiviteter hela tiden.

Om man jämför hur jag mådde för 1 eller 2 år sedan så har det gått väldigt mycket framåt men det är fortfarande långt kvar, vem vet jag kanske inte blir bättre än så här.

Jag vill inget hellre än att bli mitt gamla vanliga jag. Älskar mitt arbete, att hålla igång och idéerna avlöser varandra hela tiden.

Tänk på att alla sjukdomar inte syns utåt....
Styrkekram från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar