torsdag 4 oktober 2012

Idag..

 
..blev jag påmind om hur sårbar hälsan är och samtidigt väldigt tacksam och ödmjuk över att jag faktiskt haft en så bra sommar och början på hösten. Tacksam för att få känna sig stark igen för jag hade glömt bort hur det var.
 
Kunde planera och arbeta i min takt. Livet tuffade på....men så jag känner på en gång hur halsen börjar svida, huvudet blir fullt med bomull och jag orkar inte tänka ordentligt. Tröttheten kommer inte smygande utan pang..så är den där.Det börjar klia på kroppen och magen kommer i olag. Musklerna börjar värka. Blir arg,uppgiven och tappar andan en stund men jag kommer åter det vet jag. Trappar upp de mediciner jag har och bara vilar. Det enda som hjälper.
 
Gå gärna in och stötta Gottfrieskliniken, den enda klinik på permanent basis, som arbetar med människor som har ME och andra svårlösta diagnoser.
Den är nedläggningshotad
Annika
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar