fredag 7 maj 2010

Nu








kan värmen komma! De förgroddade potatisarna har hamnat i odlingslådorna tillsammans med morot och sockerärtsfröerna. Min odlingslåda byggde jag för 1 år sedan av 2 Billybokhyllor. Jag plockade bort baksidorna/ryggplattorna? och lade hyllorna på varandra. Blev 2 lådor i hyllan då mittsektionen är fastskruvad. Bankade ner stolppinnar i varje hörn för att hålla det hela på plats. Lade tidningspapper i botten och blötte ned dem. Därefter mängder med jord och gödsel. Vi hade potatis och grönt långt in till hösten... Och gott var det!

2 nya pioner har planterats, 1 vit och 1 djupt röd. Har även grävt ned sparade påskliljelökar, det är så kul att se om de kommer upp igen, eftersom man glömt bort var man placerade dem...! Att gräva i jord är så bra för trötta hjärnceller.

Efter veckans håglöshet och halsont gav jag mig själv en belöning i form av besök hos Zetas. Det blev en agapanthus, (Afrikas blå lilja) och ett fikonträd. Så vackra.
Sist en bild av min yngsta dotter A. Lilla pärlan i familjen som har nya sommarfräknar.
Nu fredag, slappa med familjen, koppla av, hämta nya krafter!
Annika








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar