söndag 17 juli 2011

Lite semestertips...

Älsta dottern och jag begav oss till Mariefred för någon vecka sedan. Strosade runt i affärerna, fikade och givetvis ett besök på Gripsholms slott. Ett mycket sevärt slott i mina ögon och om man gillar historia som jag/vi gör.

Hittade in till Cornelia Tuttle Hamiltons fina garnbutik med så mycket härligt garn att jag hade riktigt svårt att bestämma mig. Till slut blev det några härvor silkegarn från Hamilton Design och några rea-härvor ullgarn.



Nästan alltid när vi varit i dessa trakter ingår ett besök i Antikladan i Quartinge som ligger på väg en hem. Här är roligt att rota bland grejer...
Hittade denna fina kruka från Rörstrand som visade sig vara ett verk av Gunnar Nylund. Den flyttas nu runt tills den hittar sin plats.



Måste även tipsa om Taxinge slott - kakslottet kallat - brukar ingå i denna roadtrip som genomförs lite då och då. Sommartid sitter man ute och vintern inne i slottet med kakelugn som värmer.
Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar